La maggior parte di loro non ha memoria dell’attacco terroristico alle torri gemelle, perché allora aveva al massimo quattro anni. I Post-millennials, Zoomers o Gen Z, nati approssimativamente tra il 1997 e il 2012, sono la prima generazione ad avere avuto accesso a internet sin dall’infanzia. Adesso si stanno affacciando sul mercato del lavoro, e il loro numero è in costante crescita anche nel counseling.
Questo articolo aiuta un po’ a comprendere le motivazioni, le preferenze e le difficoltà di questa nuova classe di counselor, portata a usare e sperimentare nuove tecnologie, sensibile a tematiche di giustizia sociale, diversità e inclusione, e alla ricerca di un equilibrio tra lavoro e sfera privata diverso rispetto a quello delle generazioni precedenti.
Abstract
Determined or lazy? Unafraid to prioritize their mental health or just entitled? Tech-savvy or dependent on screens and uncomfortable with in-person communication?
Each of these descriptors has been applied to Generation Z, the demographic cohort born between approximately 1997 and 2012. The oldest members of Gen Z just passed their mid-20s and are entering the counseling workforce, while the youngest members are still in middle school. Each year, the proportion of Gen Z counselors increases.
“Everyone else in counseling — the millennials, the Silent Generation, the Boomers, Gen X — we’re all getting smaller in numbers as Gen Z gets bigger,” says Taylor Sweet-Cosce, PhD, LMHC, a late millennial who wrote a dissertation about Gen Z counselors-in-training. She is assistant director for student personal and professional development at the University of South Florida.
Understanding Gen Z’s motivations, preferences and challenges can help educators and employers nurture and support the generation that will move counseling forward and shape mental health treatment for years to come.
Autrice: Jennifer L.W. Fink
Titolo dello studio: An Unstoppable Force